İtalya’da küresel ısınma ve bürokrasi Leonardo’nun vapurunu kuru tutuyor

yüzelli

New member
Kuzey İtalya’daki Adda Nehri kıyısında güneşli bir sabah, okul çocukları Imbersago’ya – “Leonardo da Vinci’nin feribotu kasabası” – okul gezisinde demirli bir teknenin yanında toplandılar ve rehber kuşların nasıl uçtuğunu anlatırken dinlediler. nehir, kayalarının oluşumları ve gemilerinin işleyişi Leonardo’nun dehasına ilham verdi.

“Neden hareket etmiyor?” Öğrencilerden biri sözünü kesti ve zincirin arkasında duran ve üzerinde “Servis Askıya Alındı” yazan bir levha bulunan vapuru işaret etti. İki kayığın üzerinde terk edilmiş bir yazlık güverteye benziyordu.

45 yaşındaki Sara Asperti, “Su, akıntının onu hareket ettirebilmesi için yeterince yüksek olmalıdır,” diye yanıtladı. “Ayrıca yeni bir feribotçu arıyorlar. Eğer herhangi biriniz ilgilenirse.”


En az 500 yıl öncesinden beri, Adda’nın karşı kıyıları Milano Dükalığı ve Venedik Cumhuriyeti’ne aitken, feribotlar nehrin dar bir bölümünden geçmek için su akıntıları ve gergin bir kablo kullandılar. Leonardo bölgede çok zaman geçirdi ve motorsuz feribotu 1513 civarında çizdi. Yerliler kimsenin kesin olarak bilmediğini söylese de, daha sonra feribotu icat etmekle veya onu geliştirmekle anıldı.


Geçen yüzyılda, orijinal feribotların reprodüksiyonları, İtalya’nın Lecco ve Bergamo eyaletlerini birbirine bağlayarak triko fabrikalarındaki işçilerin işe gidip gelmesine izin verdi, genç Papa XXIII. popüler bir tapınağı ziyaret etti ve son zamanlarda turistler ve bisikletçiler doğa parkurlarının ve sarı kanola tarlalarının tadını çıkardılar.

Ancak İtalya’nın yetmiş yıldaki en kötü kuraklığından bir yıl sonra – Avrupa’nın büyük bir kısmı yağmur için nefes nefese kaldığında – fazla yağmur veya kar yağmayan bir kış, ülkenin kuzeyinde kuru bir bahara dönüştü. Piedmont’ta su depoları şimdiden küçük bir dağ köyüne içme suyu sağlıyor. Normalde yemyeşil ve pirinç açısından zengin olan Po Vadisi kavrulmuş durumda. Mart ayında bir milletvekili, Başbakan Giorgia Meloni’yi eylemsizlikle suçlamak için kurumuş Adige Nehri’nden topladığı nehir taşlarını salladı.


“Ben Musa değilim” diye yanıtladı.

Bu ay hükümet, kuğuların suda o kadar alçakta süzülerek adaların oluştuğu, kürekli teknelerin karaya oturduğu ve şehrin “Leonardisch” dediği son şeyin olduğu Adda’yı da vuran yağmur kıtlığının üstesinden gelmek için bir görev gücü kurdu. belirlenen feribotlar sabit bir dönüm noktası haline geldi.


Imbersago Belediye Başkanı Fabio Vergani, üç araba veya düzinelerce insanı alacak kadar büyük olan ancak şu anda boş olan feribotta otururken, “Bir anıt veya statik bir şey olursa anlamını kaybeder” dedi. Teknenin turistik bir cazibe merkezi ve ekonomik bir motor olduğunu, ancak daha da önemlisi “şehrin aile mücevheri – onsuz kalamayız” dedi.

Belediye başkanı, feribotun acı verici düşüşünün “küresel bir sorunun kanıtı” olduğunu söyledi. Devam etti, “Bu bilim kurgu değil. Gerçek etkileri hissediyoruz. Kuzey Afrika’nın sorunu neydi, Güney Avrupa’nın gerçeği olabilir. Yağmur eksikliği ve bölgenin çölleşmesi.”

Ancak bazı şehir sakinleri, feribotun Mayıs ayından bu yana hareketsiz kalmasının asıl suçlusunun iklim değişikliğinden daha ürkütücü bir İtalyan sorunu olduğunu söylüyor.


Feribotun yanındaki dondurmacının sahibi John Codara, “Bürokrasi” dedi.

Son feribot işletmecilerinin Como Gölü’nde daha kazançlı bir deniz taksisi işletmek için yola çıkmasından bu yana hiç kimse yıllık 4.500 Euro’luk imtiyaz için başvuruda bulunmadı, ancak şehir dağ bisikleti kiralamayı şeker olarak değerlendirdi.

Belediye başkanı, zayıf akıntılarda çalışamayacağı için kimsenin feribotu çalıştırmak istemediğini söyler ve kafesinde Codara Bey’e bunu açıklamaya çalışır. Ama dondurmacı onu satın almadı. Belediye başkanı gittikten sonra, ilgili yerel halktan telefon alan Bay Codara – telefonu tutarak “O adamın tüylerini bir görmelisiniz” dedi – feribotun teknolojisinin düşük suyla başa çıkabileceğinden emin kaldı.

Leonardo’nun çerçeveli bir resminin altında, “Yani, Leonardo bir aptal değildi,” dedi. Yerel bir emekli tarafından yapılan küçük bir ahşap model üzerinde feribotun nasıl çalıştığını gösterdi – “Ölçeklidir; 500 avro değerinde” veya yaklaşık 550 dolar, gelgitin ve zayıf akıntıların operatörlerin onu iki kıyıyı birbirine bağlayan kablo üzerinden taşımak için dirsek yağına ihtiyaç duyduğu anlamına geldiğini savundu.

“Feribotun gücü bu,” dedi Bay Codara, pazılarını işaret ederek.

Kafesinden çıkıp doğruca “Feribotun İnsan Yüzü” ve geçen yüzyıldaki pilotlarını onurlandıran bir tabelaya doğru yürürken, ihtiyaçları olmayan şeyin ileri bir denizcilik diploması olduğunu söyledi. “Harvard, Harvard, Harvard,” Bay Codara isimleri göstererek alay etti. “Hepsi Harvard’a gitti.”


Babası o gemicilerden biri olan 75 yaşındaki Roberto Spada, 12 yaşındayken feribotun pilotluğuna yardım ettiğini ve tekrar gönüllü olarak şehre yardım etmekle ilgilendiğini söyledi.

“Ehliyetimle yapabileceğimi düşündüm,” dedi Bay Spada, belediye başkanına, hem Leonardo’nun eskizini hem de Dante’nin “Cehennem”inden Charon, “Feribotçu” hakkındaki bir alıntıyı taşıyan feribotun yanındaki diğer tabelalara yaslanırken, dedi. lanetlenmiş”, içerilen .”

Emekli bir kamyon şoförü ve logosu feribot olan yerel balıkçılık derneğinin başkanı Bay Spada’nın bir tekne ruhsatı vardı, ancak belediye başkanı feribotta gezinmek için gereken tüm sertifikaları ve bürokratik engelleri açıkladığında kafası karışmış görünüyordu.

Belediye başkanı Bay Vergani, “Bu gerçekten uzun bir süreç” dedi.


Nehir şimdi on yıllardır en düşük derinliklerinden birine ulaştı.

Nehir kıyısındaki çiçek tarhlarıyla ilgilenen gönüllüler toprağı o kadar kuru buldular ki çapalarını yere bıraktılar ve temizlemek için yaprak üfleyici kullandılar. Bisikletçiler zincirin üzerinden atladılar, nehrin alçak seviyesinden pişman olmak için bisiklet pabuçları feribot platformuna tıkladı. Onlardan biri, gençken arabasıyla feribotla karşıya geçtiğini hatırlayan 63 yaşındaki Roberto Valsecchi, bu kış kayak pistlerine yetersiz kar yağışının “bu yaz acı çekeceğimiz” anlamına geldiğinden endişelendi.


Vergani, nehri besleyen Como Gölü yetkililerinin, gölün hayatta kalmasını sağlamak için gökyüzü açılsa bile suyu istifleyeceğinden ve “musluğu kapalı tutacağından” korkuyordu. Durum vahim görünüyordu. Bölgedeki hidroelektrik santralleri suyu karneye ayırmaya çoktan başlamıştı.

64 yaşındaki Giuseppina Di Paola, eskiden dağ bisikletini feribota bindirdiğini anlatmak için kaz beslemeye ara verdi, ancak şimdi kıyı boyunca yürüdü ve “Bir sürü ölü balık buldum.”


Yerel bir parkta çevreci olan 70 yaşındaki Flavio Besana, gününü nehrin kıyısındaki asırlık patikada yürüyerek geçirdi. Leonardo’nun The Virgin of the Rocks’ındaki manzaranın ilham kaynağı olduğuna inanılan kayaları işaret etti.

Bay Besana, kayanın dibini işaret ederek, “Bütün bunlar genellikle suyla kaplıdır,” dedi. “40 yıldır nehri hiç böyle görmemiştim.”


Imbersago’nun küçük kasaba merkezinin yakınında bulunan döner kavşak, büyük bir ahşap feribot modeliyle dekore edilmiştir. Ana cazibe merkezinin kaybı, hafta içi turizmin yavaşladığı anlamına geliyor. 1970’lerde babası vapurcu olan 66 yaşındaki Valentino Riva, ana meydandaki kuru temizlemecide gömlek ütüledi ve mutlu günlerini hatırladı.

Demir tıslayarak, “İnsanlar eskiden meydandaydı,” dedi. “O günler geride kaldı.”


Akşam oldu ve günün hafif esintisi dindi ve nehri katran çukuru gibi hareketsiz bıraktı. Suyun karşısında, Bergamo tarafında, 64 yaşındaki Angela Maestroni, kocasıyla birlikte Leonardo da Vinci Caddesi’nin yanında ve artık feribotun çalışmadığı küçük limanın önünde oturuyordu. Vapur yolculuğunu hatırladılar, kuşları izlediler ve geleceği merak ettiler.

“Bunlar yağmurun yağmadığı aylardır” dedi. “Yazlar çok daha sıcak. Geçen yıl güneş her şeyi yaktı.”

Tam o sırada gökten hafif bir çisenti yağdı, nehri lekeledi ve karşı kıyıdaki feribot platformunu ortaya çıkardı. Sonra aniden durdu ve gökyüzü açıldı.

“İki damla,” dedi. “Bu yeterli değil.”
 
Üst