Londra'daki V&A Müzesi ziyareti nasıl planlanır?

OgreMan

Global Mod
Global Mod
Hatta Londra'daki müzelerde, özellikle de New York'taki Metropolitan Sanat Müzesi gibi “her şey müzesinde” kaybolmayı seven biri için bile Victoria ve Albert Müzesi benim Waterloo'm olabilirdi. İstatistikler şok edici: 21 hektarlık çatı alanı altında yaklaşık 150 galeride 60.000'den fazla eserin (yaklaşık 2,8 milyonluk bir koleksiyondan) sergilendiği 5.000 yıllık sanatsal üretim.

V&A genellikle yılda yaklaşık 3 milyon ziyaretçi çekmektedir, ancak en yoğun günlerde bile müze, kalabalıklarla rekabet etme hissini büyük ölçüde ortadan kaldıracak yeterli alan ve olanaklara sahiptir. Kalıcı koleksiyonu ziyaret etmek ücretsiz olduğundan (bazı sergilerin fiyatı 20 pounda veya yaklaşık 25 dolara kadar çıkıyor), kapıya vardığınızda dolaşmaya başlayabilirsiniz. Sağa doğru ilerleyin ve ortaçağ mozaiklerini ve Rönesans duvar halılarını keşfedin ya da 1940'ların Paris modasına, Barok heykellerine ve bunun ötesinde Budist sanatına kendinizi kaptırın.

V&A'da bütün bir günü geçirmek kolaydır. İşte ziyaretinizden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlayacak bir plan. Ama önce biraz arka plan bilgisi verelim.

Çok yönlü bir hazine


Eğer British Museum Britanya'nın çatı katı olarak biliniyorsa – krallıktan ve dünyanın dört bir yanından gelen sanatsal ve kültürel emanetler zenginliği – o zaman V&A ülkenin sınıfıdır. Aynı zamanda, enfes Raphael çizimlerinden 1970'lerden kalma harika plastik radyolara kadar örnek eserlerden oluşan bir hazine hazinesidir; Kıpti tuniklerden Alexander McQueen'in özel tasarım elbiselerine; canlı renklere sahip İslami fayanslar ve çeşitli görkemli İngiliz yatakları. Bu objeler sadece uzmanları memnun etmek için değil, aynı zamanda İngiliz tasarımcıları, yapımcıları ve işçileri zevk ve teknik beceri konusunda eğitmek için harika sanat ve fikirler sağlamak amacıyla da sergilendi.


Müze, İngiliz yapımı malların her zaman birinci sınıf olmadığını ilk elden görmüş olan Kraliçe Victoria'nın eşi Prens Albert'in gözde projesiydi. Güzel sanatların (mimari, resim ve heykel) yanı sıra uygulamalı sanat eserlerini (tekstil, seramik, cam ve diğer üretilmiş nesneler) sergileyen yeni müze, estetik beğeniyi demokratikleştirecek ve daha iyi ürünler için daha iyi tasarımlara ilham verecek.

Başlangıçta Güney Kensington Müzesi olarak bilinen V&A, 1857'de yeni binalar inşa edilirken geçici binalarda açıldı. Kadınlara yönelik bir kütüphane de dahil olmak üzere bilim ve sanata yönelik kütüphaneler ve okullar yeni müzeye entegre edildi. Mobilyalara Frederic Leighton ve William Morris gibi dönemin önde gelen sanatçıları katkıda bulundu. Modernizmin kabulü o kadar büyüktü ki, 1858'de dünyanın ilk fotoğraf müzesi sergisi burada açıldı (bu araç ancak 1820'lerde “icat edildi”).

Prens Albert 1861'de ölmesine rağmen müze genişlemeye devam etti. 1899'da Kraliçe Victoria, Cromwell Yolu boyunca yeni ve büyük bir giriş kanadının temelini attı ve kompleksin adını Victoria ve Albert Müzesi olarak değiştirdi.


Bu kulağa eski moda geliyorsa, öyle değil. Açılışının üzerinden 165 yılı aşkın bir süre geçmesine rağmen V&A'nın öncü ruhu kaybolmadı. Model Naomi Campbell'ı onurlandıran (22 Haziran'da açılıyor) “Naomi: In Fashion” gibi modada gişe rekorları kıran filmleri mutlaka görülmeli. Sosyal yardım programları, stüdyo dersleri ve partileri de pek az müze gibi halkın ilgisini çekiyor. Son zamanlarda V&A'nın erişimi İskoçya gibi şubelerle arttı V&A Dundeeçocuk merkezli bir Genç V&A ve biri yaklaşık 250.000 eser içeren iki yeni müze binası 2025'te Doğu Londra'da açılıyor.

Pek çok çağdaş sanatçı ve tasarımcı, V&A'yı en sevdikleri ve tekrar tekrar gittikleri müzelerden biri olarak gösteriyor. Ne bir sanatçı ne de bir tasarımcı olmama rağmen, ben de V&A'yı en sevdiğim müze olarak adlandırıyorum ve sırf küçük çocuklarımı Avrupa anıtlarının anıtsal alçı kalıplarıyla sevindirmek için veya sırf eğlenmek için onlarca kez, genellikle bir saatten az bir süre ziyaret ettim. Regens'ten kurtul.

Ama hala daha önce hiç ziyaret etmediğim bölümlerin olduğunu biliyordum. Üç yıl uzak kaldıktan sonra orada bir gün geçirdim ve başkalarının bu geniş salonlarda gezinmesini sağlayacak bir oyun planı hazırladım.

Ziyaret


Kapılar açıldığında sabah 10'da gelin, böylece zemin kattaki galerilerde neredeyse boşken gezinebilir ve daha sonra daha tenha yerlere gidebilirsiniz.


Kumaşlar kırılgan ve solgun olduğundan moda sergileri düzenli olarak değişir ve her zaman görülecek taze ve heyecan verici bir şeyler bulunur. Buradan, Ming Çin'inin zarif ve sade mobilyalarından, Japonya'nın girift oymalı lake eşyalarına, şaşırtıcı derecede canlı mavi çini rölyeflerine ve İran'dan 16. yüzyıl Erdibil Halısı gibi çarpıcı ipek halılara kadar Asya sanatlarının girişinden geçiyorsunuz.

Daha sonra, Avrupa'nın dört bir yanından heykeller ve bina parçalarının büyük ölçekli reprodüksiyonlarıyla (alçı ve metal kalıplar) dolu üç devasa galeri olan Cast Courts'a geçilir. Zeminde Orta Çağ mezarlarının birebir kopyaları sıralanırken, Michelangelo'nun Davut Heykeli, Trajan Sütunu ve Rönesans kilise cepheleri gibi başyapıtlar tavana kadar uzanıyor. Burada sıkışıp kalmak, boyuttan etkilenmek ve farklı yüzyıllardan kalma dev kopyaların bir mimarlık tutkununun oyun alanında birleştirilmesi konseptinden etkilenmek kolaydır.


Buradan, Avrupa'yı 300'den 1600'e kadar kapsayan ve 4. ve 5. yüzyıllardan kalma renkli duvar halısı parçalarının veya İtalya'nın Ravenna kentindeki ışıltılı altın destekli mozaiklerin bunu ortaya çıkardığı bitişikteki ortaçağ ve Rönesans galerilerine kaymak kolaydır. Karanlık Çağlar tamamen ışıktan ve renkten arınmış değildi.

Daha sonraki galeriler, Rönesans döneminde Avrupa'nın pek çok bölümünün ne kadar birbirine bağlı ve sofistike olduğunu gösteriyor. Almanya'dan metal işleri ve zırhlar, İspanya'dan ışıltılı parlak seramikler, Brüksel'den duvar halıları gibi enfes bölgesel ürünler uluslararası pazarda aranıyordu.

Kendi yoluna git


Böylesine genişleyen bir müzede izlenecek tek bir mantıksal ve hatta kronolojik yol yoktur. Çoğu kişi için bu, V&A'nın çekiciliğinin bir parçasıdır: altı katında dolaşırken karşılaşılan ilginç yan yana gelmeler (zemin kat sıfır olarak numaralandırılmıştır, dolayısıyla “dördüncü kat” aslında beşinci kattır; V&A'nın ayrıca bir bodrum katı vardır). -1).

Öğle ziyaretim sırasında galeriler dolmaya başlayınca asansörle dördüncü kattaki tenha seramik galerilerine, oradan da alt katlara indim.

Dördüncü katta, kilden veya porselenden yapılmış neredeyse her şey (Ming, Mayolika, Meissen, adını siz koyun) tavandan tabana vitrinlerde sergileniyormuş gibi bir his veriyor; bunlara 1400 yılında batan bir gemiden kurtarılan Çin kaseleri de dahil. Malay Yarımadası.

Tam da kili daha fazla uzatamayacağınızı düşündüğünüz sırada, Josiah Wedgwood'un ve 18. yüzyılda tüm dünyada sansasyon yaratan yenilikçi jasperware'inin anlatıldığı bir sergiye geliyorsunuz. (V&A'nın ayrıca Stoke-on-Trent'te yalnızca Wedgwood'a adanmış bir karakolu vardır). Dördüncü kattaki geri kalan galerilerde ise son 600 yılın mobilyaları sergileniyor.


Üçüncü kat, tüm yönleriyle uluslararası camdan mimari modellere kadar benzer bir medya ve dönem yelpazesi sunuyor. Venedik Murano camının üstünlüğünü bekleyebilir, ancak ilginç ve renkli 18. yüzyıl Alman emaye camının yanı sıra yeşil renkli camlar ve cam lekelerle süslenmiş kadehler de gösteriyi çalıyor.

İkinci katta, uzun galerilerden oluşan bir ağ, dini vitraylara, küçük bronz heykellere, İngiliz tablolarına ve çizimlerine ve duvar halılarına dair derin bilgiler sunuyor. Yakınlarda Frederic Leighton'ın yaptığı güzel duvar resimleri, “Savaş için Sanat” ve “Barış için Sanat” gibi temaları içeren V&A propagandasını teşvik ediyor.


Ayrıca ikinci katta yer alan Fotoğraf Merkezi yakın zamanda galerilerini genişleterek İngiltere'nin en büyük fotoğraf sergi merkezi haline geldi. “Tasarım: 1900-Şimdi” başlıklı sergide yakın zamanda satın alınan bir şnorkel maskesi yer alıyor: 2020'deki Kovid krizinin en karanlık günlerinde İtalyan bir tasarımcı tarafından çalışan bir oksijen maskesine dönüştürülen, mağazadan satın alınan bir şnorkel maskesi.


Kraliyet mücevherleriyle ünlü bir ülkede, V&A'nın spot ışıklarıyla aydınlatılmış mücevher galerisinde 5. yüzyıldan kalma Bizans bileziklerinden 1970'lerden kalma gösterişli vücut takılarına kadar her şey sergileniyor. Göze çarpan mücevherler arasında, renkli elmaslardan opallere kadar değerli taşlardan oluşan sanal bir ansiklopedi olan Townshend Mücevherleri yer alıyor; her biri ayrı halkalar halinde set edilmiş ve parlak renk girdapları halinde sunuluyor.


Ve son olarak, ikinci katın neredeyse tamamı akla gelebilecek her türlü demir işçiliğinin sergilendiği bir sergiyle kaplı. Salisbury Katedrali'ndeki 19. yüzyıldan kalma anıtsal neo-Gotik koro ekranı gibi bu çalışmalara bakıldığında Goethe'nin “Mimarlık donmuş müziktir” sözü akla geliyor.

Biraz ara ver sonra devam et


Aç olmasanız bile, 1868 yılında açılan dünyanın ilk müze kafesi olan zemin kattaki Dinlenme Odalarını ziyaret edin. Zamanın önde gelen yetenekleri – James Gamble, William Morris, Philip Webb, Edward Burne-Jones ve Edward J. Poynter – tarafından tasarlanan orijinal dekorasyon, Viktorya dönemi modernizminin bir anlık görüntüsü olarak büyük ölçüde hayatta kalmıştır. Eskiden her odada farklı bir menü ve kalabalık ikramlar vardı, ancak bugün yaklaşık 10 £ karşılığında ziyaretçiler sıcak İngiliz yemekleri, kişler, sandviçler, bira, şarap veya alkolsüz içeceklerden oluşan bir büfe arasından seçim yapabilir ve yemeklerini hangi odada olursa olsun yiyebilirler. en iyisi onlarınki.


Galerilere döndüğümde, en iyi olduğunu düşündüğüm şeyi sona saklamıştım: Tudor'dan Viktorya dönemine kadar ülkenin tarihini kapsayan yaklaşık iki düzine İngiliz galerisi (1. ve 3. katlara yayılmış) Resimler, mobilyalar, giysiler, müzik aletleri, vesaire. Kumaşlar ve gerçekten muhteşem yataklar; 1590'da bir han için inşa edilen devasa sayvanlı yatak olan Great Bed of Ware dahil. Her iki tarafta neredeyse 3 metre uzunluğunda ve bildirildiğine göre dört çifti barındırabiliyor. Asırlık grafitiler hemen hemen her tahtayı kapsıyor ve bunların şöhreti Shakespeare'in On İkinci Gecesinde anılmayı hak ediyor: “…kağıt Ware'in yatağı için yeterince büyük olsa da, kağıdınızın üzerinde ne kadar çok yalan varsa, o kadar çok yalan var.”

Ve son olarak, müzenin katedral benzeri bir alanda sergilenen en sıra dışı eserleri: 1515-1516'da Sistine Şapeli'ni süslemek için yaratılan duvar halıları için ünlü Rafael karikatürleri. Papa Leo X tarafından görevlendirilen Raphael, dokumacılar için bir rehber görevi gören tasarımları kağıt üzerine boyadı. Artık Kral III. Charles'a aitler. Rönesans'ın en büyük sanat eserlerinden biri olarak kabul edilir. Bir üretim sürecinin parçası olarak yaratıldılar ve bu nedenle kesinlikle sanat ve üretimin el ele gittiği V&A'ya ödünç verildiler.


Haberler Travel'ı takip edin Şu tarihte: instagram Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Daha akıllıca seyahat etmek için uzman ipuçları almak ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için. Gelecekteki bir kaçamağın mı yoksa sadece koltukta seyahat etmenin mi hayalini kuruyorsunuz? Bizimkilere göz atın 2024'te 52 seyahat noktası.
 
Üst