Sanatçılar ne giyiyor? Fransa'daki Louvre Lens'teki bir sergi cevaplar veriyor.

OgreMan

Global Mod
Global Mod
Moda ve sanat, uzun süre Pas deux'u dans etti, sanatçılar eserlerinde ve tasarımcılarında kreasyonlarında giyiniyorlar.

Ancak nadiren ikisi büyük sanat kurumları tarafından birlikte inceleniyor, diyor Annabelle Ténèze Musée du Louvre-lensLens, Kuzey Fransa'da bir uydu, ünlü Musée du Louvre. “Sanatın ve modanın kesişimi herkese hitap ediyor. Hepimiz her gün giyiniyoruz, bu da kendi yolunda sanatsal bir ifade eylemi.” Neden bu ilişkinin hikayesine bakıp bugün hayatımıza nasıl uyduğunu göstermiyorsunuz? “

2022'de müze olarak atanmasından kısa bir süre sonra Ténèze, Paris'teki Louvre süslemelerine başkanlık eden ve birlikte öneren meslektaşı Olivier Gabet'in uzun süreli rezervasyonunu önerdi. “Bunun şiddetli ve güçlü bir fikir olduğunu düşündüm,” dedi Gabel geçen hafta bir röportajda, “çok farklı katmanlarda okunabilir.”


Sonuç, “Giyinme Sanatı: Sanatçı Giyinme Sanatı”, bu iki yaratıcı dünyanın birbirlerini nasıl örtbas ettiğini ve ilham verdiğini ve bazen birleştiğini inceleyen 200 sanat eseri ve moda öğesi ile bir sergi. Çarşamba günü Louvre Lens'te açılıyor ve 21 Temmuz'a kadar çalışıyor.


“Giyinme Sanatı”, daha sonra sanatla olan Louvre'un ikinci sergisidir “Louvre Couture“Ocak ayında Paris'te açılan Gossen tarafından küratörlüğünde bir gösteri. Bu gösteri için Métiers ve dönemler arasında bir diyalog ortaya çıkarmak için müzenin sanat ve mobilya koleksiyonları arasında çağdaş moda ve aksesuarlar kurdu.

Louvre lensindeki Ténèze ve Gabet'in şovu daha da derinleşiyor ve eski Yunanistan'ın modern kıyafetler üzerindeki etkisini giyim yoluyla cinsiyet kimliğinin ifadesine yönlendiriyor. Gabet, “Moda müzesi olmayan bir müzeden moda manzarasına sahip olmak güzel bir değişiklik” dedi. “Perspektif farklı.”

“Giyinme Sanatı”, 1990'ların ortalarında, kısmen moda tasarımcısı ve ortağı Pierre Bergé'den 1 milyon bağışla restore edilen Rubens'e adanmış olan Londra'daki Ulusal Galeri'de bir oda olan Yves Saint Laurent Room'daki beş modelin büyük bir renkli fotoğrafıyla başlıyor. Resimde, her kadın 1965'ten Mondrian elbisesi ve 1988'den itibaren Van Gogh'un ceketi gibi bir sanatçıdan esinlenen bir Saint Laurent kıyafeti giyiyor.


Ayrıca, 1950'lerde Louvre'da bir battaniye boyayan ünlü Kübist sanatçı Georges Braque'den esinlenen Saint Laurent'in üç görünümünü de görebilirsiniz. Sergi turu sırasında geçen hafta Ténèze, “Couturier ve görsel sanatçının aynı seviyede olabileceğini göstermek istedik.” Dedi. “Yves Saint Laurent'ten nasıl daha iyi başlayabilirsiniz?”

Sergi ayrıca sanatçıların giydiği kıyafetleri ve toplumdaki yerleri hakkında moda seçimlerini ortaya koyan şeyleri de dikkate alıyor.

“19. yüzyılın sanatçıları, o zamanın en burjuva kıyafeti olan siyah bir takım elbise giyerek resimde temsil etmeye karar verdiler.” Dedi. Bundan önce, serginin gösterdiği gibi, sanatçılar genellikle ressamların koruyucu azizi olan Saint Lukas gibi yakasız bir tunik giyen ressamı tasvir etti.

Bununla birlikte, güçlü bir kontrastta, sanatçıların çalıştıklarında aslında nasıl giyinmesidir: genellikle 20. yüzyıldan gelen İsviçre ressamı ve heykeltıraş Jean Tinguely tarafından tercih edilen kraliyet mavisi gibi boya ve yurtdışında genişlik tulumlarında. Mülkü ölümünden 34 yıl sonra bu kıyafetlerden birine sahipti ve gösteri için küratörleri verdi. (Tinguelys tulumları, Bleu de Travail'e ilham alan klasik Fransız işçilerin ceketinden esinlenen 1984 Saint Laurent -Jump -Jumpsuits'e yakındır.)


19. yüzyılda bazılarının Sanatçılar, Georges Achille-Fowind'in akıl hocası Rosa Bonheur'un portresinde olduğu gibi stüdyoda pantolon çekti ve 1893'te kahverengi pantolon ve mavi bir koku içinde bir manzara boyadılar. Ténèze, “Pantolon giyen kadınlar o sırada toplum tarafından onaylanmayan bir eylemdi.” Dedi. Ve çok daha sonra: Saint Laurent, 1960'larda kadınlar için smokiniyle sosyal bir çığlık tetikledi, bunlardan biri 1995'ten itibaren şovda olacak. Ténèze, “Bu sanatçılar sosyal normlar için savaştığı için bugün daha özgürce giyinebiliriz.” Dedi.


Androjenlik düşünmek, Ténèze ve Gossen'in cinsiyet kimliğine ve sanat ve modaya çapraz giyinmeye baktıkları anlamına geliyordu. Gösteride, 19. yüzyılın Fransız yazarı gibi beklenen bazı ikonlar var, Bonheur Sevgili Erkek Giysileri'ni seven George Sand, 1834 ve Andy Warhol'dan Delacroix'in sepya yarısında bulunan bir portresinde hayal ediliyor.


Ama aynı zamanda 1883'ten bir manzara olan Louise Abbéma “Sur le Lac Au Bois de Boulogne” gibi birkaç sürpriz var, burada bir beyefendi takımında ve arkadaşı, aktris Sarah Bernhardt, soluk pembe bir elbisede, bir parkta kayıkta. Küratörler, çalışmalarına olan ilgiyi canlandırmak için Abbéma gibi uzun süren kadın sanatçılara sahne almak istediklerini söylediler.

Şovun birçok konusu, küratörler, 1960-1989 yılları arasında Christian Dior'un tasarımcısı olan Fransız heykeltıraş Niki de Saint Phalle ve büyük arkadaşı Marc Bohan gibi sanatçılar ve moda tasarımcıları arasındaki işbirliğini kutladığında bir araya geliyor. Yine Bohan bir Parfüm başlangıç etkinliğini (Warhol'un organize ettiği) taşımak için yılanından esinlenerek parıldayan altın pantolon kıyafeti ve başlık. Hem takım elbise hem de şişe ve parfümün ambalajı sergide; Başlık maalesef uzun süre kayboldu, dedi Ténèze.

Müze müdavimleri sergiyi terk ettiğinde, İngiliz tasarımcı Alexander McQueen'in bir defilesinden gelen dekordan ilham alan tam uzunlukta ilham alan aynalarla bir zikzak duvarı verin.

“Ziyaretçilerin aynalarda kendilerine bakmasını ve sormasını istedik:” Bugün neden taktım? Bu kıyafetle ne söylemeye çalışacağım? “Ténèze dedi.

Yapma Sanatı: Bir Sanatçı Giyinme
26 Mart – 21 Temmuz Lens, Fransa'daki Lens Lens; louvrelens.fr.
 
Üst