Stüdyodaki sanatı boş zamanlarınıza taşıyın

OgreMan

Global Mod
Global Mod
Hızla büyüyen sanatçı-marka işbirlikleri alanında 44 yaşındaki Sky Gellatly, kendisini en iyi korunan sır olarak kabul ettirdi. Stil ve sanat dünyasının uzmanları, potansiyel olarak kazançlı ortaklıklardan yararlanmak isteyen sanatçılar ve moda markaları arasında yetenekli bir aracı olarak ona değer verebilir. Ancak şu ana kadar büyük ölçüde radarın altında kaldı.

Sekiz yıl önce Gellatly ve uzun süreli ortağı Nikle Guzijan, Nike, Marc Jacobs, Tommy Hilfiger, Comme des Garçons, Louis Vuitton ve merhum Virgil Abloh gibi yüksek profilli markalar ile sanat arasında ilişkiler kuran bir New York ajansı olan ICNCLST'yi kurdu. Takashi Murakami ve daha çok Futura olarak bilinen grafiti sanatçısı Leonard McGurr gibi dünyanın önde gelen isimleri.

Son fırsatlar arasında Air Jordan, MoMA Design Store ve sanatçı Nina Chanel Abney'den bir kapsül moda koleksiyonu; İtalyan lüks dış giyim markası Moncler ile sanatçı Rostarr (Romon Kimin Yang) arasındaki işbirliği; ve son olarak Gellatly'nin küratörlüğünde bir LVMH spor ayakkabı sergisi.

Bu sonbaharda, Jacobs'un uzun süredir birlikte çalıştığı Sofia Coppola, Marilyn Minter, Damien Hirst ve onların Los Angeles galerisi Control'deki yüksek profilli çalışmalarının öne çıktığı bir grup sergisi olan “Just Like Heaven”ı tasarlamak için Jacobs'la işbirliği yaptı. Gellatly ortaktır.


Bu yıl, Futura ile Japon sanatçı/moda tasarımcısı Verdy'nin ortaklaşa hazırladığı bir baskının çevrimiçi olarak satılması planlanıyor; Detroit'te bir dinleme alanı için ses şirketi Ojas'ın kurucusu sanatçı Devon Turnbull ile ortaklık; ve Nike ile 2026 Dünya Kupası etrafında yoğunlaşan çeşitli işbirlikleri.


Çoğunlukla Gellatly, kendisi perde arkasında çalışırken müşterilerinin yıldız güçlerini açığa çıkarmasına izin vermekten memnun görünüyordu. Futura'da da aynı modeli takip ederek Louis Vuitton, New York Mets, Comme des Garçons, Beats by Dre ve Noguchi ile sanatçı işbirliklerinin yanı sıra geçen ay Miami Art Basel'deki projelere imza attı.

Basel ziyaretçileri, Bronx Müzesi'nde 30 Mart'a kadar devam edecek olan “Futura 2000: Breaking Out” sergisinin konusu olan Futura'yı tanımış olabilirler. Miami Kongre Merkezi'ndeki yeni dekore edilmiş Art Basel Hediyelik Eşya Mağazasında kalabalığın arasında dolaşırken Gellatly'yi seçme olasılıkları daha düşüktü. Futura'nın en ünlü büyük ölçekli heykelinin oyuncak boyutunda bir kopyası olan, tehditkar bir ifadeye sahip bir uzaylı figürü olan FL-001 Mini Pointman'in lansmanını kutlamaya gelmişti.

Ziyaretçiler Futura'ya akın etti ama Gellatly gölgelerde varlığını sürdürdü. Aykırı olduğunu itiraf eden birinin kesinlikle sade üniforması olan Uniqlo'dan özel dikilmiş siyah bir ceket ve pantolon giymişti.


Ve bu onun hoşuna gidiyor.


Gellatly geçen sonbaharın sonlarında yaptığı bir röportajda “Ben içe dönük biriyim” dedi. Kaws, Krink, Abney ve diğerleriyle yapılan işbirliklerinden hatıralıklar etrafa dağılmış, dağınıklıktan yoksun bir oda olan TriBeCa'daki stüdyosunda bir konferans masasına oturdu. Mimarlık Enstitüsü'nde yardımcı doçent olarak görev yaptığı Columbia Üniversitesi'nin logosunu taşıyan bir sweatshirt giydi.

Düzenlenip özetlenen aşağıdaki röportajda Gellatly, Oprah'ın belirleyici bir anını, “sanatçılar için iyi bir mücadele vermek” ve daha fazlasını tartıştı.

Kariyeriniz boyunca kasıtlı olarak dikkat çekmemiş gibi görünüyorsunuz. Nedenmiş?

Ben sadece bir satıcı değilim. Kendimi ve ekibimi birlikte çalıştığımız yaratıcı insanların bir yansıması olarak görüyorum. Onlara sahip oldukları potansiyeli geri vermek ve onları görevde tutmak istiyoruz. Elbette onlara fırsatlar sunuyorum. Ama kişisel olarak bana dokunan projeler arıyoruz.


Sanat ve üst düzey markalama dünyasına alışılmadık bir yol seçtiler. Sizi bu yöne iten ne oldu?


New York'un kuzeyindeki Hopewell Kavşağı'nda, ormanlarla çevrili bir sırtta büyüdüm. Sanata yatkın bir aileydik. Babam sanat alanında kariyer yaptı ancak daha sonra York limanında kıyı tankeri kaptanı olarak çalıştı. Annem öğretmendi. 30'lu yaşlarında evinde fırın vardı ve çömlek yapıyordu.

Evde Shaker mobilyalarımız ve Noguchi lambalarımızın yanı sıra ailemin 80'lerde satın aldığı Keith Haring tablosu da vardı. Yaptığım şeylerin çoğunun bir bakıma onların ilgisini çeken şeylerin, birlikte büyüdüğüm şeylerin devamı olduğunu hissediyorum.

Seni moda tutkunu yapan şey neydi?

Annemin Interview dergisine aboneliği vardı. Çok dikerdi; büyüdüğümde bazı kıyafetlerimi dikerdi. Cumartesi sabahları televizyonda defileler izledik. Bunlar hafızama kazındı.

Daha sonra üniversiteden mezun olduktan sonra Oprah'ı evde onunla birlikte izledim. Marc Jacobs'un stüdyosunda kurgulanan gösteriden bir alıntı. Bu noktada bir çift Marc spor ayakkabı ya da tişört almış olabilirim. Ben de şöyle düşündüm: “Ah, yaratıcı bir kişinin stüdyosu böyle görünür.” Bu bir izlenim bıraktı.


Kariyerinizin ilk aşamalarını editörlük ve pazarlamanın kesiştiği noktada, Complex Magazine'de çalışarak ve MTV ile Detaylar Magazine'de editörlük pozisyonlarında çalışarak geçirdiniz. Hypebeast'te pazarlamayı yönetiyordun. Bu geçmiş sizi nasıl etkiledi?


Yazılı medyanın “yüksek kültürünün” bir anda dijital medyayla bir arada var olmak zorunda kaldığını gördüm. Yakında acımasız örtüşmenin yeni norm haline geleceği bir zamanda yaşayacağımızı hissettim. Her şeyin bir basın bültenindeki akıllı bir slogan yerine yeni bir anlatı veya diyalog haline gelmesi gerekecekti.

Bir işbirliğinin uzun sürebileceğini size ne söylüyor?

Bu, ortak tutkulara bağlıdır. Nike gibi bir marka, işlevsel faydaları olan bir performans ayakkabısı geliştirmek istiyor. Ancak Nike, potansiyel ortağa bütünsel olarak bakacak ve örneğin sanatçının hem yaratıcı hem de koşucu olabileceğini kabul edecek; bu arada, aynı zamanda bir DJ de olabilir. Bir marka, sanatçının insani yönünü yansıtan, yaygın olarak bilinmeyen bir şeyi yansıtan bir platform veya anlatı sağladığında ürün başarılı olacaktır.

Bir örnek Futura'dır. Bir New Yorklu olarak ömür boyu Mets hayranıydı; oyunlara sezonluk bileti vardı. Bana Mets'le çalışmanın onun için bir rüya olacağını söyledi.

Sonunda Mets formasından bir beyzbol şapkası ve bir bobblehead yaptı. Oğluyla oyunun ilk atışını yaparken heyecanlandı. Hayranlarına “Beyzbolu sizin kadar seviyorum. Resim yaparken radyoda Mets'in sesini duyuyorum” diyordu.

Bu tür malların muhtemel tüketicisi kimdir?

Mesela 14 yaşındaki oğlum. Onun kuşağı için sanat ve marka ortaklıkları neredeyse norm haline geldi. Genç bir kişinin bakış açısına göre, neden bir sanatçının fikri mülkiyeti hem bir video oyununa hem de bir spor ayakkabıya sahip olmasın?


Sörf kıyafeti yaratıcısı Shawn Stussy, Murakami ve Louis Vuitton'da sık sık birlikte çalışan bir arkadaş olan Abloh gibi sanatçılar ve tasarımcılarla uzun vadeli ilişkileri var. Bu bariz abartıdan başka ne işinize yarayacak?

Çoğunlukla bir hareket yarattığını düşündüğüm insanlardan etkileniyorum. Bazıları arkadaştır. Bazıları bana akıl hocalığı yaptı. Benim ilgim onlarla hayatın bir anını paylaşmaktan geçiyor.

En dönüştürücü deneyimlerimden biri, birkaç yıl önce ilk kez Takashi'nin Japonya'daki stüdyosunu ziyaret etmekti. İçi boşaltılmış eski bir araba fabrikasında bulunuyor. Mekanın muazzam büyüklüğünü, organizasyon ve yaratıcılık düzeyini hayal bile edemezsiniz. Neredeyse Walt Disney'e benziyor.

Takashi ile olan arkadaşlığım özellikle ilham vericiydi. Onu bana verdi

birkaç mentor tartışması.

Bu seviyedeki bir sanatçı neden sizinle çalışmak istesin ki?

Uzun bir süre, tanınmış sanatçıların ticari projeler üstlenmeleri engellendi ve bunun onların değerlerini veya prestijlerini azaltabileceği uyarısı yapıldı. Bazıları bana şöyle dedi: “Tabii ki pek çok marka bana ulaştı ama galerim bana söylemeden hayır dedi.”


Bazı sanatçılarımız için mesele daha çok eşitlikçi bir dünyada çalışmakla ilgili. Bir çocuğun ilgisini çekecek, ona gençliğini hatırlatacak ürünler yapmak istiyorsunuz. Sosyal medya açısından bakıldığında, marka ortaklığının onlara daha büyük bir megafon verebileceği gerçeği de ilgilerini çekebilir.


Kendinizi bir tür hayırsever olarak mı görüyorsunuz?

Sanatçılar adına iyi bir mücadele verdiğimizi düşünüyorum. Eskiden galerinin sanatçı sahibi olması diye bir kavram vardı. Sanatçının gelirinin yarısı galeriye gidiyor. Bu orantısız bir miktar.

Marka için bunun içinde ne var?

Markanın ve sanatçının veya sanat kurumunun kendi alanlarında lider olduğuna dair ortak bir prestij veya tanınma vardır. Üç ay önce MoMA ve Nike logolarını taşıyan bir Nike çorap setini piyasaya sürdük. Bu öğe, ortaklar arasındaki karşılıklı saygıya, mecazi bir el sıkışmaya işaret ediyordu. Binlerce çift çorap tükendi.

Böyle bir anlaşmayı gerçekleştirmek için ne kadar personele ihtiyaç var?

New York'ta yaklaşık 20, Los Angeles'ta da 20 kişimiz var. Amacımız, lisanslamadan küratöryel çalışmalara kadar sanatçılar için tamamen dikey olarak entegre olan ilk ajans olmaktır. Bu tür desteklerin çoğu her zaman aktörlere, sporculara ve müzisyenlere verilmiştir. Ancak bu sanatçılar için yeni bir durum.
 
Üst